Doorgaan naar hoofdcontent

Waar was jij?

Waar was ik?

Een zondagmiddagwandeling door mijn woonplaats. Op zeker moment passeerde ik een café in de binnenstad. Op hetzelfde moment brak daar een oorverdovend gejoel uit, gepaard gaand met groot applaus. Oh ja, de F1-finale vandaag. En ik dacht nog, veel Hamilton-supporters in het café zeker! Want Max gaat het écht niet redden! Zijn grote droom om wereldkampioen te worden, als afsluiting van een mega-spannend seizoen, dat gaat hem niet worden. Niet vandaag!

Eerder in de supermarkt had ik nog het sportnieuws op mijn mobieltje gecontroleerd. Verstappen op derde positie, en nog ietsje later geklommen naar de tweede. Met maar liefst 11.2 achterstand op Hamilton. Dat wereldkampioenschap gaat hij zeker niet halen. Hoewel toen nog vier rondjes te gaan.

Ik was al moedeloos. En besloot het niet verder te volgen! Chapeau Lewis!

Tót  op dat moment dus, passerend dat café.

En een fractie later vuurwerkknallen in de stad.

Zijn er nou echt zo veel Hamilton-aanhangers in mijn stadje?

Argwanend, dus toch nog even mijn smartphone controleren, onder een afdakje van een kantoorgebouw.

En: het nieuws knalt uit mijn mobiel:

VERSTAPPEN WERELDKAMPIOEN

Apotheose.

Een dag om niet te vergeten: 12 december 2021.

En ik liep langs een café.



TV BEELD 12-12-21

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

Monument dichtbij huis

Waar is ze nou weer? Een monument dichtbij huis (Wirdum) is  Jousmastate , een grafheuvel op de plaats waar ook ooit een stins stond. Op de familiebegraafplaats liggen de  Van Eysinga’s  begraven. Heel toevallig kwam ik er terecht op mijn fietsroute vandaag. Er volgen vast nog wel mediaberichten deze week, want wat blijkt? Op 27 september is de officiële oplevering van het gerenoveerde monument.