Doorgaan naar hoofdcontent

Topjaar

Je kan van het jaar 2020 zeggen wat je wilt, maar het was een topjaar wat betreft fietsen, wandelen en lézen.
Ik heb maar liefst 197 boeken gelezen.
Er zaten heel mooie boeken bij, hier is mijn top-vijftien:

“Cliënt E. Busken” van Jeroen Brouwers

“De dag die nooit komt” van Oliver Reps

“Pastorale” van Stephan Enter

“Je keek te ver” van Marjolein de Vos

“Anna Karenina” van Lev Tolstoi (in de prachtige vertaling van Hans Boland)

“De dag dat ik mijn naam veranderde” van Bibi Dumon Tak

“Loop nooit weg zonder een helm” van Camille Bordas

“Het moois wat we delen” van Ish Ait Hamou

“Nooit meer Fanta” van Natascha van Weezel

“De rat van Amsterdam” van Pieter Waterdrinker

“Het eiland” van Koos Terpstra

“Het gewicht van de woorden” Pascal Mercier

“Een wonderlijk gemis” van Christophe Ono-dit-Biot

“Waar ik liever niet aan denk” van Jente Posthuma

“De schaker en het meisje” van Alex Reeve



OMSLAG

Met “Achterland” van Anne van den Dool ga ik over de drempel naar 2021.

En ook in 2021 blijf ik lezen.....

Ps 
Ter vergelijking 2019

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

Monument dichtbij huis

Waar is ze nou weer? Een monument dichtbij huis (Wirdum) is  Jousmastate , een grafheuvel op de plaats waar ook ooit een stins stond. Op de familiebegraafplaats liggen de  Van Eysinga’s  begraven. Heel toevallig kwam ik er terecht op mijn fietsroute vandaag. Er volgen vast nog wel mediaberichten deze week, want wat blijkt? Op 27 september is de officiële oplevering van het gerenoveerde monument.