Doorgaan naar hoofdcontent

Lezen en luisteren

Dit boek, “De platenzaak” van Rachel Joyce  heb ik gelezen met een digitale muziekbron (ipad, Spotify, YouTube) onder handbereik. Frank heeft een platenzaak, hij verkoopt muziek op vinyl. Muziek is heel belangrijk in zijn leven. Muziek van verschillende genres weerspiegelen zijn gevoelsleven. En hij probeert ook andere mensen van de helende werking van muziek te overtuigen. Zo ontmoet hij in zijn zaak de mysterieuse vrouw Ilse. Zij lijkt onbereikbaar voor hem.
Frank is een getekend man, en dat vindt zijn oorsprong in de dramatische relatie in vroeger tijden van Frank en zijn moeder Peg. Deze (voor)geschiedenis wordt fragmentarisch verteld tussen de bedrijven door.



PAGINA 191


Elke keer als er een muziekstuk (van de meest uiteenlopende genres) langskwam in het verhaal, zocht ik het stuk op via Google, YouTube of Spotify, en liet ik het onder het lezen tot mij doordringen. Heel bijzonder deze combinatie. 
Het verhaal zelf is eigenlijk gewoon een love story, met een happy end.
Maar de muziek legt het gevoelsleven bloot, bij de verschillende hoofdfiguren, en zorgt tevens voor de sociale binding en de climax (happy end dus) aan het einde.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019