Vandaag
ben ik naar de seminar geweest van Academy Noord. Hierbij een korte samenvatting van een leerzame, en vooral inspirerende dag!
Michael Wilkinson van de Rijksuniversiteit Groningen vertelde over big data en de ontwikkelingen ten aanzien van de registratie van aardbevingen, dat wil zeggen, vooral de effecten ervan.
CorHospes leerde mij: het gaat niet om ‘media’ het gaat om ‘social’.
Een paar
tips:
- luisteren naar de klant is heel belangrijk
- zorg voor een online footprint, en de klant zal je vinden
- plaats relevante content binnen de juiste context
- verplaats je in de wereld van de doelgroep
- bedienen i.p.v. verkoop
- je site is belangrijk, dus maak er wat levendigs van
Gedraag
je als de bakker om de hoek. Hij kent jou. Als je binnenkomt, weet hij al wat
je nodig hebt. En hij zal daar op anticiperen: “Goedemorgen! Een halfje bruin? En een paar
gebakjes? Er is toch iemand bij jullie jarig vandaag?”
Ewoud Sanders ging vooral in op ‘effectief zoeken op internet’.
Ewoud Sanders ging vooral in op ‘effectief zoeken op internet’.
Wóow,
wat werd ik op mijn vingers getikt. Dacht ik, dat ik al handig kon zoeken,
vertelt hij mij, dat je nog slímmer kunt zoeken.
Wat
betreft Google, enkele tips:
- toetscombinaties
- woorden of tekens toevoegen
- filters gebruiken
- zoekoperatoren
- databanken of Google, rechtstreeks zoeken via Google in databanken
Kortom:
“Zoeken is creatief werk!”
Peter Minkjan belichtte Facebook en het nut ervan voor zakelijke inzet. Heel veel mensen zitten voor hun plezier op Facebook. Voor een bedrijf is het de kunst om mensen te triggeren zodat ze naar jou toekomen.
Centraal thema: “Make the world more open and connected!”
De voordelen van de inzet van Facebook zijn:
Minkjan gaf een aantal tips:
Peter Minkjan belichtte Facebook en het nut ervan voor zakelijke inzet. Heel veel mensen zitten voor hun plezier op Facebook. Voor een bedrijf is het de kunst om mensen te triggeren zodat ze naar jou toekomen.
Centraal thema: “Make the world more open and connected!”
De voordelen van de inzet van Facebook zijn:
- snelle feedback
- betrokkenheid
- vermenselijken van je merk (geef je merk een gezicht)
- geld
Minkjan gaf een aantal tips:
- luister naar de klant
- praat niet aldoor over jezelf
- dan: bouw, werk aan de content
- let op de nieuwsfeed, die is belangrijk, dus daar moet je in komen en blijven komen
- richt je eerst op je superfans, dan volgen er daarna vanzelf wel anderen
- ga adverteren
- foto’s spreken, met name de kleur oranje en afbeeldingen met mensen die je aankijken, doen het goed
- richt je op de juiste mensen (klanten)
- deel video’s
- laat zien wie er bij je werken, en wat ze doen
- straal iets uit (positiviteit)
- gebruik de feedback
- leg een connectie met offline acties
- niet van ‘nine to five’ maar ook na vijf uur, en in het weekend
Michael Wilkinson van de Rijksuniversiteit Groningen vertelde over big data en de ontwikkelingen ten aanzien van de registratie van aardbevingen, dat wil zeggen, vooral de effecten ervan.
Via
ingewikkelde rekenmethodes kan je in kaart brengen, via Google Earth, welke
huizen defect, ingestort zijn, na een aardbeving. Deze registratiemethodes
worden steeds genuanceerder, perfecter. De kunst is om rekenopdrachten door
computers te laten uitvoeren, die een zo kort mogelijke doorlooptijd hebben. Vandaag de
dag kunnen de effecten van een aardbeving al na 36 minuten in
kaart worden gebracht.
Brenda van de Wal (IWink), en Claire Boonstra
Ik ging tenslotte naar een presentatie over de website van de Dierentuin Emmen en naar een lezing van Claire Boonstra. De laatste vertelde enthousiast over Layar, maar nóg veel en veel enthousiaster over haar nieuwe uitdaging: het onderwijs in Nederland grondig te vernieuwen via Operation Education, een groot project, waar veel vrijwilligers inmiddels bij zijn aangesloten.
Ik ging tenslotte naar een presentatie over de website van de Dierentuin Emmen en naar een lezing van Claire Boonstra. De laatste vertelde enthousiast over Layar, maar nóg veel en veel enthousiaster over haar nieuwe uitdaging: het onderwijs in Nederland grondig te vernieuwen via Operation Education, een groot project, waar veel vrijwilligers inmiddels bij zijn aangesloten.
De grote
uitdaging is om voor ieder kind en volwassene een onderwijsvorm te creëren, die
past bij de persoon.
Ieder
heeft een talent. En dóe wat met je talent. Biedt onderwijs aan, waarbinnen
ieder talent zich optimaal kan ontplooien.
Een prachtig initiatief!
Zie ook voor de tweets van vandaag: Twitter #acno
foto's: Huizenga, cop. 2013
Een prachtig initiatief!
Zie ook voor de tweets van vandaag: Twitter #acno
foto's: Huizenga, cop. 2013
Reacties