@buiten_lijntjes en @rederijdoeksen presenteerden gisteravond tijdens de bijeenkomst #smc058 hun webactiviteiten en social media geheimen (?).
Hennie en Jacqueline van BuitenDeLijntjes vertelden enthousiast over hun winkel en webwinkel. Die zij op een bijzondere manier bestieren. Ze volgen hun gevoel, ze werken soms impulsief, maar in ieder geval byzonder creatief. Ze luisteren naar de klant. En ze zijn slagvaardig in het omgooien van het roer. Kleinschalig, en niet verhinderd door enige vorm van bureaucratie. Zo worden mogelijkheden van Pinterest, weblog, Facebook en Twitter optimaal benut. De fysieke winkel functioneert meer als een soort van 'kijkshop'.
Chapeau!
Irene vertelde over Rederij Doeksen, een oud familiebedrijf, met 200-300 werknemers. Hier kost het meer moeite om de nieuwe media in te bedden in de (bestaande) structuren. Maar met een goede organisatie kan je veel bereiken. Innovatie is een sleutelwoord, en de continuïteit moet worden gewaarborgd. Begonnen met Twitter, dan Facebook en weblog. En de wens is er nu om een YouTube-kanaal in te gaan zetten.
Een even enthousiast verhaal.
Chapeau!
Helaas werd ik overvallen... door een virusje.
En ik kon de rest van de avond: "social media en topsport" niet meebeleven. Iets eerder naar huis gegaan....
--
Andere websites:
www.rederij-Doeksen.nl, www.buiten-de-lijntjes.blogspot.com, www.buitendelijntjesshop.com
Hennie en Jacqueline van BuitenDeLijntjes vertelden enthousiast over hun winkel en webwinkel. Die zij op een bijzondere manier bestieren. Ze volgen hun gevoel, ze werken soms impulsief, maar in ieder geval byzonder creatief. Ze luisteren naar de klant. En ze zijn slagvaardig in het omgooien van het roer. Kleinschalig, en niet verhinderd door enige vorm van bureaucratie. Zo worden mogelijkheden van Pinterest, weblog, Facebook en Twitter optimaal benut. De fysieke winkel functioneert meer als een soort van 'kijkshop'.
Chapeau!
Irene vertelde over Rederij Doeksen, een oud familiebedrijf, met 200-300 werknemers. Hier kost het meer moeite om de nieuwe media in te bedden in de (bestaande) structuren. Maar met een goede organisatie kan je veel bereiken. Innovatie is een sleutelwoord, en de continuïteit moet worden gewaarborgd. Begonnen met Twitter, dan Facebook en weblog. En de wens is er nu om een YouTube-kanaal in te gaan zetten.
Een even enthousiast verhaal.
Chapeau!
Helaas werd ik overvallen... door een virusje.
En ik kon de rest van de avond: "social media en topsport" niet meebeleven. Iets eerder naar huis gegaan....
--
Andere websites:
www.rederij-Doeksen.nl, www.buiten-de-lijntjes.blogspot.com, www.buitendelijntjesshop.com
bron foto: Huizenga, cop.2012
Reacties