Doorgaan naar hoofdcontent

Een goed leesjaar

Einde jaar, dus tijd voor de jaarlijstjes.

Hierbij het een indicatie van mijn leesgedrag in 2023.

De jongeren lezen te weinigzegt men, maar ik kan er niet genoeg van krijgen.


Dit keer een top-20 van de 217 boeken die ik afgelopen jaar met het grootste plezier heb gelezen.

Terug te vinden op mijn  Librarything-pagina, waar ik zo’n 1.850 titels heb genoteerd.


Top-20 in alfabetische volgorde:

1.Appel, René “Waarom niet”

2.Aramburu, Fernando “Het tellen van de dagen”

3.Bazyar, Shida “Vuur”

4.Blok, Mischa “Mama Lee”

5.Boer, Hadassah de “De vrouw van mijn vader”

6.Bronwasser, Sacha “Luister”

7.Caminito, Giulia “Antonia's dochter”

8.Dam, Nhung “Definitie van liefde”

9.Fanto, Judith “Viktor”

10.Fields, Helen “Perfecte wraak”

11.Flood, Helene “De man van nummer 12”

12.French, Nicci “Heeft iemand Charlotte Saulter gezien?”

13.Holshuijsen, Malou “Zachtop lachen”

14.Kapitein, Renée “Café Morgen”

15.Kuypers, Deniz “De atlas van overal”

16.Mazzantini, Margaret “Ga niet weg”

17.Mesa, Sara “Broodhoofd”

18.Quintana, Pilar “De afgronden”

19.Strout, Elizabeth “Het verhaal van William”

20.Vendel, Edward van de “Gelukkig en blij”


Op naar 2024👍

Reacties

Niek zei…
Hé, wat leuk je zit ook op Librarything. Ik kom niet zoveel Nederlanders tegen die daar zitten. Heb je een vriendverzoek gestuurd. :-)

En wat heb je lekker gelezen dit jaar. Ik heb helaas een leesstop, kan me er maar niet toe zetten terwijl er nog veel op me ligt te wachten. Ik hoop dat jij nog lekker lang door kan lezen.
Trijntje zei…
Dankjewel.
Verzoek gehonoreerd!

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

Monument dichtbij huis

Waar is ze nou weer? Een monument dichtbij huis (Wirdum) is  Jousmastate , een grafheuvel op de plaats waar ook ooit een stins stond. Op de familiebegraafplaats liggen de  Van Eysinga’s  begraven. Heel toevallig kwam ik er terecht op mijn fietsroute vandaag. Er volgen vast nog wel mediaberichten deze week, want wat blijkt? Op 27 september is de officiële oplevering van het gerenoveerde monument.