Doorgaan naar hoofdcontent

Inspiratie

Vanmiddag ben ik naar een NHL-workshop "Inspiratie" geweest. Auke Zeldenrust (auteur, journalist) was de inleider.

Het is goed om er weer eens bij stil te staan. Hoe communiceren wij? Ga ik het geijkte paadje af? Of kies ik het weggetje met de hobbels? Welk doel wil ik bereiken? Of sla ik, geïnspireerd, een andere richting in?

Wat is mijn doel, bij studie, werk, privé? Denk ik 'out of the box'? 

Waar, en door wie of wat, laat ik mij inspireren? En vooral, dóe ik daar wat mee?

Denken - dromen - doen........!!

De boodschap: kijk toch om je heen, en denk buiten het boekje. Want dan kom je tot ontroerende inzichten, ontdekkingen. En je brengt een verrassende wending in je leven tot stand, en je bereikt doelen waarvan je eerder niet had durven dromen....

Wat betreft de relatie inspiratie tot creativiteit: inspiratie is iets waar je je aan moet overgeven, en creativiteit is iets wat je juist kunt (aan)leren.

INSPIRATIE: stel je ervoor open, geef je eraan over, neem er de tijd voor, en het leven zal je verrassen! Zo kwamen en komen 'gewone' mensen tot 'grote' daden!

Foto: Huizenga, cop. 2014

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019