Vandaag naar een workshop I Like Social Media geweest, georganiseerd door AcademyNoord over Facebook.
Nu zat ik al een tijdje op Facebook, dus geheel nieuw voor mij was dit onderwerp niet.
Maar ik was nieuwsgierig over wat er nog méér te weten/leren valt.....
En of een Facebook-pagina misschien een optie is voor een mediatheek, als die van NHL Hogeschool.
Hier volgt het resultaat, in een paar one-liners:
- Facebook en Google+ hebben groeipotentieel
- Nederland haalt de achterstand in, qua deelname
- Iedereen in de zaal 'doet aan' social media, maar heel weinig mensen gebruiken Google+
- De echoput en het koffiezetapparaat van 'vroeger' zijn equivalenten voor Facebook van nu
- Facebook is hot
- Aan Facebook wordt grof geld verdiend
- Personen hebben een profiel, organisaties een pagina
- Als je als bedrijf een pagina zou willen, begin dan met het claimen van een url
- Een grote foto op de pagina, doet het ook goed
- Doel is om de edgerank zo positief mogelijk te maken (statistiek)
- Hoe bereik je dat: interessante content, goede updates, op de juiste tijd, op de goede dagen, niet te vaak, maar wel met regelmaat, relevante content, en interactie creëren
- Offline promoten van je facebookpagina, bijvoorbeeld url op je briefpapier, printjes op de muur
- Adverteren doe je via "Adverteren op Facebook"
- Google+ gaat het maken!
- Google+ heeft veel voordelen: de vele (Google) diensten (YouTube, mail, Picasa, docs, etc.), extreme targeting, beter platform, videochat in groepen (hangout), integratie lokaal-mobiel, betere vindbaarheid, Search-plus-your-world (integratie netwerkonderdelen in search), Google circles (indelen van personen in groepen), Sparks (abonneren op onderwerpen)
- Google+ kán Facebook naar de kroon steken
Genoeg tips en ideeën gehoord, om mee verder te gaan....
Een hit in China: RenRen (www.renren.com), maar bij ons nog niet zó populair: RenRen (plaatje boven)
Reacties