Doorgaan naar hoofdcontent

Schaken en Gamen, en andere pogingen mijn hersenen te breken


Junior leert mij schaken! Een wonder hoe goed die jongen dat kan, zeg! Dat had ik nóóit verwacht. Zelf ben ik trouwens helemaal geen spelletjesmens. Maar zo nu en dan doe ik mee, voor de gezelligheid, voor het sociale, zal ik maar zeggen.
Eerst dus maar met een gewoon bordkarton op de tafel.
Ingewikkeld: met een een spiekpapiertje voor mij probeer ik de stappen van de verschillende stukken in mijn hoofd te prenten.
Ik vóel mijn hoofd kraken! Winnen is er voor mij niet bij, voorlopig…..

“Social gaming” = óók 2.0.
Dus over naar 2.0-spelletjes, want je kunt via allerlei gamesites ‘social chess’ spelen. Hoe? Dát ga ik in het weekend eens uitvogelen.
Of zal ik eerst Junior vragen? Die is vast al weer verder dan ik!

En wat te denken van hersenbrekerij? Ga naar de Neurocampus!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019