Doorgaan naar hoofdcontent

Podcast

Podcasting gebruik ik eigenlijk al een aantal jaren. Ik ben n.l. een echte radiofan. Ik houd meer van radio dan van tv. Vooral mijn bedradio is mij zeer dierbaar. Ik val vaak in slaap tijdens de nachtuitzendingen van de radio, bijvoorbeeld onder “Casa Luna”.
Podcast is een fantastische uitvinding. Ik kende dit fenomeen dus allang, een paar jaar terug werd ik n.l. enthousiast gemaakt tijdens de lezing van Max Vijftigschild van de Internet Academie. De Internet Academie gaf/geeft ook een workshop over dit onderwerp. Dankzij podcasts, hoef ik niets meer te missen, en kan in mijn eigen tijd, op mijn eigen plek mijn favoriete programma’s beluisteren. Dus, val ik in slaap tijdens mijn radioprogramma, dan haal ik het programma later ff terug via podcast.

Kun je podcasting gebruiken voor de mediatheek? Daar moet ik over nadenken...
O.a. de podcastpagina van de publieke omroep heb ik aan mijn favorieten toegevoegd aan mijn Delicious en aan mijn Netvibespagina.

Terwijl ik dit verhaaltje tik, heb ik deze podcast in mijn oortje: één van de afleveringen van mijn favoriete programma ‘Radio Online’ met Francisco van Jole en Peter de Bie. Aanrader voor 2.0-ers.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019