Doorgaan naar hoofdcontent

Momenten

Al een paar weken lees ik gedichten. Niet de hele dag door, maar zo nu en dan, op momenten.
Wat lees ik?
Montis geeft uiting aan zijn gevoelens voor de wereld, zijn gezin, het leven, de dood, de geschiedenis, Griekenland, cultuur en natuur.
Prachtige korte gedichten, met op de linker pagina de Griekse tekst en op de rechter pagina de Nederlandse vertaling (van Hero Hokwerda).
Ik geef een voorbeeld op het thema “ouderdom”:

In de spiegel kijkend naar onze ouderdom
Dit gezicht doet mij aan iemand denken -
Dit gezicht doet me ergens aan denken.
(pagina 245)

Heerlijk:
Genieten van poëzie, en ondertussen een oefening Nieuw-Grieks.





—-

Zie ook 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019