Doorgaan naar hoofdcontent

Afrikaanse klanken

Ik heb iets met Afrika. Ik volg het Afrikaans nieuws, ben verbijsterd over de problemen in Zimbabwe en de oorlog in Congo. Qua natuur een fantastisch continent, maar de problemen op economisch en sociaal gebied zijn niet voor de poes!
De muziek speelt enorm belangrijke rol in Afrika. Muziek is de motor voor Afrikanen. Genoeg muziekzenders te vinden!
Radio en muziek luisteren kan prima via internet. Ik ben maar eens gaan zoeken naar informatieve zenders van een ander continent.
Hoe schalt Afrika in de ether?

Ik vond onder meer deze interessante stations: Africa1 en Africa, south of the Sahara en AfriRhytms
En qua muziek, ik luister nu naar "Biri biri" via Music Africa.
Ik word er weer helemaal vrolijk van!!

Reacties

Joelle zei…
Dat was dus de mysterieuze muziek die we hoorden. Leuke tips!

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Sifan Hassan - een klasse apart

Respect!

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..