Doorgaan naar hoofdcontent

Uurtje in de schoolbank

Vanmiddag in de schoolbank gezeten, en cursus Plagiaat meegemaakt. Mijn collega van de mediatheek is goed thuis in plagiaat, het maken van literatuurlijsten en auteursrecht.
En zij heeft mij dus hierbij bijgepraat. Chapeau!

Moraal van het verhaal: Zeg waar je je informatie vandaan hebt!
Ik heb geprobeerd aan de hand van een aantal voorbeelden (boek en artikel) een literatuurverwijzing in elkaar te knutselen. En ik moet zeggen, dat is best nog ingewikkeld.

Waaróm moet je eigenlijk bronnen vermelden? Daarvoor zijn verschillende redenen, o.a.:

- statusverhoging
- fundament van je werk, je kan de juiste conclusies trekken
- bronnen onderbouwen je beweringen
- nagaan of je variatie aan bronnen hebt gebruikt (boeken, artikelen, websites)
- om na te gaan of je belángrijke bronnen hebt gebruikt

Binnen NHL Hogeschool zijn de APA-richtlijnen maatgevend. En RefWorks is een handige tool om je bronnen te ordenen en te gebruiken in een rapport.
Op mediatheekwebsite is een handleiding voor gebruik binnen de NHL te vinden. De mediatheek geeft ook veel informatie over dit onderwerp.
Ook kun je in de mediatheek terecht voor informatie over cursussen op dit vakgebied.

Nou, ik ga voorlopig er eens lekker mee oefenen, wie weet in de kerstvakantie...... mocht ik mij vervelen!?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019