Doorgaan naar hoofdcontent

Gelijkenis

Ik ontmoet regelmatig mensen onder de douche. Dat heb je als je vaak naar het zwembad gaat. Vandaag aldaar een bijzondere ontmoeting. Onder de douche dus. Een dame-op-leeftijd stond te douchen, en ik tegenover haar. 
Heerlijk na het zwemmen.
Ik keek de vrouw aan, en herkende in haar een kennis van mij.
Sprekend hetzelfde gezicht, maar dan zeg maar dertig of veertig jaar ouder dan mijn kennis.
Ik, stoute (natte) schoenen aan, vroeg haar: “Bent u misschien mevrouw G?”
Haar antwoord, ze keek verrast: “Ja, zeker!”
Ik: “En heeft u een dochter met de naam S?”
Nog een keer: “Ja, zeker!”

Bijzonder zo’n ontmoeting.
Echt waar, ik had de dame nóoit eerder ontmoet.
En bijzonder hoe je op grond van waarneming, gevoel, kunt gissen.
Vervolgens denken-durven-doen!
En dan ook nog met succes.
Leuke ervaring.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019