Doorgaan naar hoofdcontent

Presentatie-gedoe

Onderweg, vanmiddag, in de trein naar huis Utrecht-Leeuwarden, snel een presentatie in elkaar geknutseld. Ik had alleen een Ipad bij me, en daar stond Keynote op geïnstalleerd. Keynote, ik kende het niet. Maar het bleek niet zo moeilijk te zijn om daar een aardige diavoorstelling op te maken.
Thuisgekomen, wilde ik het product op mijn 'gewone' computer bekijken, een computer draaiend op Windows. En toen had ik een probleem. Met geen mogelijkheid kon ik de Keynote-show in een Powerpoint-show omzetten en/of openen.
Restte mij alleen nog om er een PDF van te maken, en als PDF op de computer te openen. Dat zag er ook wel goed uit, alleen miste ik de fraaie overgangen die ik had ingebouwd in Keynote.
Wat uiteindelijk overbleef was om de presentatie opnieuw te maken, direct in Powerpoint.
Misschien zijn er nog oplossingen die ik over het hoofd heb gezien. Wie het weet mag het zeggen.

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Sifan Hassan - een klasse apart

Respect!

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..