dinsdag 29 januari 2013

Over de paarse koe, een nieuwe kiwi, en...


“Toevallig” ben ik een aardig boekje aan het lezen (“Purple cow” van Godin) en daar staan ideeën in voor marketeers (maar ook voor mij). 
Ik ben bezig met het ontwikkelen van innovatieve ideeën voor de mediatheek.

Wat kun je doen, om je producten beter neer te zetten.
Waar moet je beginnen?
De producten die je aanbiedt zijn vaak ‘erg goed’ (dat is dan je eigen oordeel), 
Maar denkt de klant er ook zo over? 
Weet de klant überhaupt wat je te bieden hebt?
Maar je zou een ‘paarse koe’ moeten neerzetten. Niet zo'n zwart-wit gevlekte, die je bij honderden in de wei ziet staan.....
Kom eens met iets fenomenaals, spannends, iets wat tegen je intuïtie ingaat. Kwestie van inspiratie, durven, en doen....
Maar hoe doe je dat?
In ieder geval een tip, dit boek, als is het alleen maar om je eens aan het denken te zetten....
Er staan ook interessante casestudies in.

Het boek zet mij dus aan het denken.... (en dat wilde ik graag even delen).

Geen opmerkingen: