Doorgaan naar hoofdcontent

Duurzaamheid

NHL Hogeschool viert vandaag feest vanwege het 25-jarig bestaan van de hogeschool. In het kader daarvan kan je een aantal workshops, en lezingen, volgen.

Weer eens wat anders, een workshop over een technisch onderwerp.
"Bouwfouten en duurzaamheid" door Hans Schaeffer en Kurt Boomgaard, docenten van NHL Hogeschool

Ik ben geïnteresseerd in hoe je je woning duurzaam kunt isoleren. Ik heb zelf een oud huis, en heb nogal eens koude voeten, in de winter.
Ik laat mij graag verrassen, dus daarom deze workshop.
Duurzaam isoleren is niet zo eenvoudig.....   
Wat is eigenlijk duurzaamheid?
Vaak gaan er dingen fout, en als er dingen fout gaan in de bouw, ligt dat in de meeste gevallen aan de communicatie.

Er zijn verschillende definities van duurzaamheid:
- energetische
- ecologische
- technische
- functionele
- economische
- maatschappelijke

In mijn groepsdicussie ging het vooral over praktische zaken.
De les is:
Maak een goed plan van aanpak, en zorg voor de juiste fasering! En pak eerst de buitenkant aan, van je huis!
foto: Huizenga, 2012

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019