Doorgaan naar hoofdcontent

A sentimental journey


Vanmiddag heb ik even een wandelingetje gemaakt door het oude 'HTS-gebouw' aan de Vondelstraat (Leeuwarden). Ik ben nog even in het patiogebouw, in de voormalige mediatheek geweest.
Inmiddels is de hele inboedel verhuisd naar de Rengerslaan.

Kijk eens aan:
Ik doe het licht aan. De verlichting 'doet het nog'. Her en der staan nog wat gekantelde bureaukastjes, een bureaulamp, een peloton prullenbakken, bureaustoelen, andere blauwe stoelen, nog een stel eenzame grijze bibliotheekkasten, wat computerspullen, een televisie. Ik zoek ijverig naar herinneringen: is er ergens nog iets wat mij herinnert aan wat was? Meer dan dertig jaren, ze zijn voorbij gevlogen. Tijden van lief en leed. En nu: wat rest is een kale ruimte, een vloerbedekking met koffievlekken, vergane glorie.......


Wat ooit mijn werkplek was, daar staat nog een eenzame bureaustoel, een kastje op de kant, een bureaulamp op de vloer, een verdeelstekker...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019