Doorgaan naar hoofdcontent

Jeugdboek

Soms lees ik een jeugdboek!
Zo net sloeg ik het boek “De dag die nooit komt” van Oliver Reps dicht, een traantje wegpikkend.
Het gaat over de 17-jarige Elias en zijn zusje Evi. Evi krijgt op j́onge leeftijd kanker, en haar toestand is nogal eens zorgwekkend. Een van haar benen moet worden geamputeerd. De twee hebben een bijzondere relatie. Elias is niet een makkelijk jongetje, en als puber ondergaat hij ook therapiesessies bij een psychiater. Maar voor zijn zusje gaat hij door het vuur.

Elias krijgt een zusje
PAGINA 35

Dan komt het meisje Polly in hun leven. En de drie krijgen een bijzondere vriendschap. 
Het noodlot slaat toe. Wat er precies gebeurt, zal ik hier niet uit de doeken doen. Lees het boek zelf!

De thema’s zijn puberteit, vriendschap, liefde, dood, zelfdoding, ziekte, onvermogen, en nog veel meer.
Op een bijzondere manier worden de thema’s verweven. Tot de noodlottige laatste pagina,
Het is geen dik boek (174 pagina’s), maar van de eerste tot en met de laatste pagina boeiend, een jeugdboek (vanaf 15 jaar), maar volgens mij ook de moeite waard voor volwassen lezers.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

Monument dichtbij huis

Waar is ze nou weer? Een monument dichtbij huis (Wirdum) is  Jousmastate , een grafheuvel op de plaats waar ook ooit een stins stond. Op de familiebegraafplaats liggen de  Van Eysinga’s  begraven. Heel toevallig kwam ik er terecht op mijn fietsroute vandaag. Er volgen vast nog wel mediaberichten deze week, want wat blijkt? Op 27 september is de officiële oplevering van het gerenoveerde monument.