Doorgaan naar hoofdcontent

Nostalgie








Weemoedig maakt het, een bezoek aan het nieuwe Fries Landbouwmuseum.
Hoe lang is het geleden, dat ik mijn vader aardappelen zag rooien, op zijn knieën in het veld. Ik zie hem nog lopen achter de “zaaimachine”. Meter voor meter, heen en weer, op de akker.
Aardappelkistjes en -zakken in de schuur.
Blauwe overalls aan de waslijn.

Het museum is zeer de moeite waard, als je wat wilt weten over Friesland en de landbouw. Friesland is bij uitstek een landbouwprovincie. Dus dit museum is hier helemaal op zijn plaats.
En voor mij was het dus een stukje 'herkenning' en bovendien mijn eerste stapje in een museum met-museum(jaar)kaart.




de rooier

de aardappel


'zaaimachine'


kistjes


maaier






jugendstil





met-museum(jaar)kaart.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019