Doorgaan naar hoofdcontent

Winterkoren met schorpioen

Het winterkorenfestival in Leeuwarden bestaat uit optredens van een klein halfuur door diverse koren. Het festival werd gehouden op zaterdagmiddag 28 en zondagmiddag 29 januari 2017. "Place to be" is de binnentuin van het Natuurmuseum in Leeuwarden.
Echt een sfeermaker is het "Sprokkelkoor" (een bijzonder koor met bijzondere mensen). Zij zorgen voor een feestje, met polonaise:

Sprokkelkoor

Dan een koor met medewerkers van het Provinsjehûs: "KoorBusiness":

KoorBusiness

En ik vond fantástisch het kleine vrouwenkoor uit Harlingen: "Solid". Chapeau!

Solid

Tijdens een tweede (vrouwen-)koor uit Harlingen ("De Boegspetters") ben ik opgestapt:

Boegspetters

"Froulje oer de Flier", dames, ik heb van jullie genoten! Prima zang en prima performance:

Froulju oer de Flier

"Vocal Chain" uit Harlingen:

Vocal Chain

En het kleurrijk (qua kleding, qua performance, en qua zang), koor, de zangers van het levenslied, "Sipelsjeu", héél bijzonder:

Sipelsjeu

Tot slot het vrolijk en ontwapenend kinderkoor "Prelude" uit Nijemirdum:

Prelude

Nog een kleine wandeling door het museum, en ik kwam langs een kleine expositie van tekeningen van schorpioenen. Zelf een schorpioen, kon ik het niet nalaten een fotootje (van een tekening) te maken:

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019