Doorgaan naar hoofdcontent

Change is moderated by water


Adam Wexler


Dát was een interessante lunchlezing van Adam Wexler, wetenschapper van Wetsus, vanmiddag bij Tresoar (lunchlezing):
helemaal bèta, helemaal wetenschap, voertaal Engels. En dus niet gemakkelijk deze keer. Ik zat op het puntje van mijn stoel. Maar Wexler vertelt enthousiast! Zo enthousiast, dat het uur voorbij vlóóg...
En dit heb ik ervan begrepen:
Water is essentieel voor ons, voor ons leven, voor onze toekomst, voor de aarde.
En ook de energiepotentie van water is enorm.
Je kunt zelfs een brug bouwen van water.
Hoe het kan?
De dansende deeltjes, de bewegende protonen, zorg voor een enorme energie. De interactie van krachten zorgen voor een energiemassief.
Zor ontstaat een enorm krachtenveld. 



Bij Wetsus werken wetenschappers van verschillende disciplines samen. Onderzoekers produceren geladen water, in de vorm van een brug.
Aan de drie fases van water: vloeibaar, stoom en ijs wordt een vierde toegevoegd: "the bridge". 
Water is van levensbelang. 
Wil je "change" in de wereld, dan geeft water ons de kans!
--
En: water, laat mij maar zwemmen ;-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019