Doorgaan naar hoofdcontent

Boerke



Vandaag een stapje terug in de tijd. Mijn vader was aardappelhandelaar, zo van vlak na de oorlog tot aan het begin van de nieuwe eeuw. Hij kende alle boeren in het Bildt. En veel boeren kenden hem.
Ik herinner me het wegen van de 'ierappels' op de bascule, de geur van jute zakken, de klompen voor de deur, de ruggen op de aardappelvelden, de strakke wind vanaf het wad door mijn haar, de weidse vergezichten, de vele verhalen.
Vandaag was het open dag bij "Boerke op it Bildt". De voertaal was Bildts, de taal van mijn vader, een taal die ik nog steeds versta.

bascule met ierpels

...zo is het maar net....

op het erf



latsjes van ierpelkissies



Kijk op de website van: Bildts Aigene


programma 14 en 15 mei


Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019