Doorgaan naar hoofdcontent

Op Een Dag

"Hjoed is hjoed, en hjoed is ynienen juster

Ik was naar een middagconcert, en heb genoten van Gerrit Breteler in het rustieke kerkje van Leons (Lions).

Ik kende Breteler niet. Dus het was voor mij een gok. 

Gerrit Breteler is een zanger, van Twentse afkomst. Maar hij zingt perfect in het Fries. Hij  vindt vooral inspiratie in het Friese platteland. Hij werd begeleid door Peter van der Zwaag  (niet Clara Rullman) op de piano.

Ik heb genoten van de stem van Breteler, de melodieuze liederen, de melancholie, het bijzondere timbre, de zelfspot, de nostalgische  sentimenten, de filosofisch-politieke momenten, liederen over dood en leven, afscheid, liefde. 

UIT "Op een dag" (klik voor het hele lied):

"Do silst de sinne fine, op dizze donkerblauwe jûn

Foar ivich sil 'r skine, do hast dyn frede fûn"


Foto's: Huizenga, cop. 2014

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019