Doorgaan naar hoofdcontent

Even in Goutum

Een evensong is een kerkdienst in de late middag of avond waarbij het grootste deel van de dienst gezongen wordt, oorspronkelijk uit de Anglicaanse kerk en andere kerken in de Anglicaanse traditie.

Ik houd van zingen en van Anglicaanse muziek. En een moment van meditatie is ook nooit weg.

Vandaar naar Goutum, naar het mooie Agneskerkje, in het centrum van het (oude) dorp, waar op de zomerse zondagavond (15 juni) een evensong gepland staat, met medewerking van he Martini JongensKoor uit Sneek.


Vooral het "Magnificat" van Thomas A. Walmisley (1814-856) was schitterend. Stralende jongenssopranen in het slotakkoord. 


En tevens mooi, het "Abide with me" van William Henry Monk (1823-1889). Dat lied hoor ik altijd graag, in goede en in slechte tijden "Oh Thou who changest not, abide with me - In life, in death, abide with me...".


Amen.



Foto's: Huizenga, cop. 2014

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019