Doorgaan naar hoofdcontent

Wedstrijdbad

Sommige zwemmers proberen iedere dag hun record te verbeteren: zo snel mogelijk in de volle lengte het bad af te leggen in het water. Iedere seconde telt. 

Andere zwemmers proberen een ander record te verbeteren, nl. zo lángzaam mogelijk van A naar B te zwemmen, bij voorkeur in groepsverband.

Vorige week verkeerde ik in een illuster gezelschap van dames-zwemmers, die ieder zo langzaam mogelijk, in schoolslag, al keuvelend, kletsend, geen aandacht voor andere zwemmers, in één brede groep die alle banen van het bad besloeg, de overkant probeerden te bereiken....

Zelf ben ik ook niet de snelste, maar ik kan aardig meekomen. Een gevorderd zwemster, zal ik mij zelf maar noemen.

Moeilijk hoor, om dan al slalommend, wegen proberend te vinden, wisselend "school" en "crawl", er tussen door te komen, en zo een eigen route uit te stippelen. Ik doe echt mijn uiterste best om niemand 'tot last' te zijn....

En ja hoor, toch moest ik het bekopen.

Door enkele van de dames werd ik schimpend toegesproken "U bent hier niet alleen hoor!", "Kunt u niet op andere tijd zwemmen?", en meer van dat soort verwensingen.

Het ontbrak er nog aan, dat ik een tik of een voetstoot kreeg.

Dames, mag ik u oproepen om te proberen wat sneller te zwemmen, anderen ook een béetje ruimte te gunnen, en de praatjes voor bij de koffie (koekje erbij) te bewaren....


Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019