Doorgaan naar hoofdcontent

Op bezoek bij de koeien

Vandaag ging mijn fietstochtje niet zo ver. Ik ben over de Boksumerdam gefietst, voor een bezoekje aan de Dairy Campus. Vandaag Open Dag!

Daar heb ik kennisgemaakt met moderne agrarische technieken: de melkrobot, ligboxenstallen, de melkput,  de meetstal, de afkalfstal, de jongveestal, en de werktuigenberging, de voeropslag, een mestvergister voor de productie van biogas, mestraffinagetoren, en een installatie voor het produceren van algen en eendenkroos. Allemaal heel interessant, en ik heb nu enig idee hoe een en ander in zijn werk gaat. En hoe onderwijs, onderzoek en praktijk samenwerken in duurzaamheidsprojecten, zoals de voedselproductie van de toekomst!

Er waren nog informatiestands van Hogeschool Van Hall Larenstein, Nordwin College, GroenGas, Gemeente Leeuwarden, en Provinsje Fryslân, Friesland Campina.

"





Dat was een leuk uitje. En het fietstochtje terug naar Leeuwarden was minstens zo leuk, omdat ik kon fietsen samen met een collega-studente van pakweg veertig jaar terug. Al die jaren elkaar niet meer gezien! Dat je elkaar uitgerekend dáár moet ontmoeten. Wonderlijk!


Foto's: Huizenga, cop. 2013

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019