Doorgaan naar hoofdcontent

Dik Trom

Vanmiddag ben ik, en vele ándere kinderen met mij, naar De Harmonie geweest in Leeuwarden voor de vétste musical van het jaar "Dik Trom".
Met het aloude boek "Dik Trom" van Kieviet, het boek uit mijn jeugd, heeft het weinig meer te maken. Het verhaal  werd overgezet naar een andere tijd, compleet met smartphone en TomTom. De tijd van nu!
Dik Trom springt in de bres voor zijn blinde vriendinnetje Nelly, door een circus te organiseren. Zo hoopt hij genoeg geld bij elkaar te krijgen, om een dúre professor in te huren, die Nelly kan opereren, en haar alle kleuren te kunnen laten zien.
Het was een feest, deze musical!
De thema's pesten, obesitas, gezin, circus, dieren, vriendschap, blindheid, menselijke relaties, eenzaamheid, schoolprestaties, toekomst en dromen. Alles kwam voorbij. Geen moeilijk-doenerij, maar gewoon dóorgaan, je dromen achterna. Vooral dromen, durf te dromen, durf te handelen, en je dromen komen uit!

Ik heb bewondering voor de auteurs, vooral de jonge auteur en actrice, die Dik en Nelly speelden. Geweldige prestatie!
En echt, ik heb gelachen, maar moest ook een traantje wegpinken.
Beetje kind was ik... en...blijf ik...

Wil je ook nog een voorstelling bijwonen? Het kan nog... Kijk op de website van Dik Trom voor het speelschema.

Bron foto, artikel LC, 2-3-2013: Huizenga, cop. 2013

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019