Doorgaan naar hoofdcontent

Personeel kan niet reddingzwemmen

Vanmorgen bericht over de zwembaden in het nieuws! Ik lees dat het personeel van zwembaden, door de bank genomen, niet goed is toegerust voor hun taak. Dat is me toch wat. Lees het artikel op de NU-pagina.


Jaarlijks gebeuren volgens Consument en Veiligheid 5300 ongelukken in zwembaden. Dat aantal ligt in werkelijkheid waarschijnlijk hoger omdat incidenten vaak intern afgehandeld worden en dus niet worden geregistreerd.
Van de ruim 1500 zwembaden in Nederland beschikken er slechts 210 over het Keurmerk Veilig & Schoon dat tien jaar geleden door de zwembranche in het leven geroepen is.


't Is mij ook al eens gebeurd (in De Blauwe Golf), dat ik lekker aan het zwemmen was, baantjes trekken, en dat ik plotseling onder een zwemmat zat, met daarop een clubje pleziermakende kinderen. Ik raakte lichtelijk in paniek, en kon met moeite onder de mat vandaan komen. Uiteindelijk toch gelukt, anders had ik hier niet kunnen zitten, te tikken. Ik herinner me dat ik het gevoel had dat ik er 'bijna geweest was'. En de toezichthouder(s)? Niemand gezien....



Bron: Nu

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..

2019