Doorgaan naar hoofdcontent

Treinervaringen

Gisteren ook eens weer met de trein gereisd! Op en neer van L. naar A. Ik reis niet zoveel met de trein. Dus, veel ervaring op dat gebied heb ik niet. Sowieso reis ik niet zoveel...

Er wordt altijd veel geklaagd over de trein. Zal ik er een schepje bovenop doen? Of niet?



Op de heenreis, moest ik bij B. overstappen. Ik had daarvoor vijf minuten. Ik moest trap-op-trap-af naar een ander perron. Er werd omgeroepen door een dame dat ik 'naar perron D' moest. Het bericht werd direct opgevolgd door (een ander bericht) een mannenstem, met de mededeling dat ik naar 'perron E' moest. Vervolgens weer de dame met het bericht over 'perron D'. Kortom ik liep wat heen en weer (goed voor de lijn, en de fysieke conditie), en gelukkig was ik nog op tijd, in de juiste trein.

Op terugweg had ik een intercity-trein. Vol goede moed stapte ik in, en installeerde mij in de wagon. Het plan beloofde mij dat ik tot mijn eindstation niét hoefde te overstappen. Helaas, ook dat was anders: drie keer moest ik van trein wisselen, alvorens mijn eindbestemming te bereiken.

Maar ook een pluspunt: extra tijd heeft het mij niet gekost. De trein vertrok op gezette tijd, en ik kwam aan op de beloofde tijd!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vallende fietsen

  Vandaag een dag van vallende fietsen dus leek het me beter een eind te gaan wandelen

Sifan Hassan - een klasse apart

Respect!

Rondje rond de brand

Heerlijk gefietst op deze mooie herfstdag. Noem het een rondje rond Suawoude, een rondje rond de  brand . De inwoners van Suawoude waren minder blij…..